בניית חדר קולנוע ביתי

בניית חדר קולנוע ביתי

קריאה בניית חדר קולנוע ביתי 4 דקות הבא כמה עולה מקרן קול

 

בנית חדר קולנוע ביתי - המדריך המלא

בשנים האחרונות חדר קולנוע ביתי הפך להיות נפוץ יותר ויותר בבתים וגם בדירות. זאת אחרי שהקורונה הכריחה אותנו להישאר בבית ונאלצנו להעביר את הזמן, מצאנו את עצמנו יושבים מול הטלוויזיה, צופים בסרטים וסדרות בנטפליקס.

מה זה אומר קלונוע ביתי, ממה הוא מורכב,  איך הכי נכון לבנות אותו?

חברת TR פועלת משנת 1986 כיבואן רשמי של מותגי איכות בתחום הסאונד והוידאו. במשך 3 עשורים מציעים אנשי החברה מגוון פתרונות מקיפים עבור בנית חדר קולנוע ביתי. לרשותכם עומד צוות מקצועי של החברה הזמין לסייע ולייעץ בבניה של החדר על הצד הטוב והמתאים ביותר. בנוסף, לפניכם מספר דגשים ועצות בבואכם להקים חדר קולנוע בבית שלכם, שישדרג את חוויית הצפייה ויביא אותה לשיאים חדשים.

תכנון חדר קולנוע ביתי - קריטריונים חשובים

מערכת קולנוע ביתי הוא מערכת משולבת הכוללת מגבר ורמקולים שניתן לחבר לטלוויזיה או למקרן. קיימות מגוון אפשרויות לבנית חדר קולנוע ביתי, הן מבחינת מאפייני החדר והשימוש בו והן מבחינת היקף ועלויות ציוד אודיו ווידאו הנדרש עבורו. בכדי לתכנן ולבנות חדר קולנוע ביתי מתאים ישנם מספר פרמטרים בסיסיים שחשוב לתת עליהם את הדעת:

  • החדר – יש לבחור את החדר בו יוקם הקולנוע הביתי, זה יכול להיות חדר ייעודי שיבנה תחת עקרונות של אולם קולנוע על כל המשתמע מכך, או לחילופין,  חלל הסלון בו ימוקמו הרמקולים בפריסה מקבילה לאולם קולנוע.
    במאמר זה נתייחס בעיקר לבניית חדר ייעודי עבור מטרה זו. במידה וקיימת אפשרות בחירה, עדיף לבחור בחדר כמה שיותר מלבני כאשר המסך יותקן על גבי קיר קצר בחדר.
  • קירות החדר - יש לדאוג שקירות החדר יהיו עשויים מחומרים מתאימים לעמעום וספיגת הסאונד, כגון, קירות גבס או קירות אקוסטיים סופגי צלילים. מומלץ לא לתלות תמונות עם זכוכית וכדאי לצבוע את החדר בגווני מט כהים היות והם פחות מחזירים השתקפויות.
  • רצפה וחלונות - את רצפת חדר ההקרנה הקולנוע עדיף לצפות עם פרקט עץ או עם שטיחים מקיר לקיר. את החלונות כדאי לכסות בתריסים או וילונות אטומים.
  • רמקולים – אולמות קולנוע מורכבים ממערכת סאונד היקפית רחבה המכילה רמקולים קדמיים, סנטר, סראונד, סאב, האטמוס מהתקרה ועוד.
    בחדר קולנוע ביתי יש לבחור ברמקולים סראונד איכותיים, מתאימים בעוצמתם למידות החדר, אותם עדיף להציב במרחק של כעשרים ס"מ מהקיר עם שלושה רמקולים בחלק הקדמי של החדר ועוד שניים בחלקו האחורי.
    ניתן להרכיב את המערכת בווריאציות נוספות מעבר לחמישה רמקולים בהתאם לגודל החדר והתקציב  - שאלו את המומחים שלו באתר.
  • מסך - חשוב לבחור במסך גדול דיו ושיהיה באיכות 4K, כאשר גודל המסך נקבע ביחס נכון בין זווית צפייה לגודל של התצוגה באופן שאינו דורש הסטה של הראש. את המסך הכי טוב להתקין כשמרכזו בגובה העיניים.
  • מקרן - תלוי בחדר, כך למשל סלון שבו המקרן משמש כמקור הצפייה היחיד צריך מקרן עם עוצמת הארה גבוהה,  לעומת זאת, במידה והוא אינו מקור הצפייה מיחיד, עוצמת הארה נמוכה עם רזולוציית 4k תספק צבעים שחורים באופן טוב יותר.
  • מסך הקרנה - במידה ובוחרים להקרין ממקרן, מסך הקרנה הוא אלמנט נוסף שצריך לתת עליו את הדעת שכן ישנה אפשרות למסך קבוע או למסך חשמלי. מעבר לכך, ניתן למקם את הרמקולים לצידי המסך או מאחוריו.

 חדר קולנוע ביתי לא עושים לבד ! משלב התכנון ועד שלב רכישת המותגים המרכיבים את החדר יש צורך בליווי מקצוע של מומחים מהתחום. אנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר, הצוות שלנו ישמח לסייע ולייעץ בבחירת המערכת המתאימה ביותר לצרכים שלכם, לחללים המיועדים וכמובן לתקציב.

להזמנת מערכות אודיו איכותיות ומתקדמות לחדר קולנוע ביתי ישירות דרך האתר של חברת TR לחצו כאן.

מעל 30 שנה

מקצועיות ללא פשרות

לעדכונים ומבצעים, הירשמו לניוזלטר